loading...

vaacuum

بازدید : 257
يکشنبه 11 خرداد 1399 زمان : 14:47

محققان دانشگاه كاتولیك پونتیك ریو گراند دو سول اخیراً تحقیقی را با هدف ارزیابی برداشت مردم از ویژگی های هندسی ، شخصیت ها و احساسات ارائه شده در توالی های ویدئویی با انسانهای مجازی انجام داده اند. مطالعه آنها ، در مقاله ای که از قبل در مورد arXiv منتشر شده است ، ابزارهای علوم رایانه را با شیوه های تحقیق روانشناسی ادغام کرد.


محققان از طریق ایمیل به TechXplore گفتند: "کار اخیر ما بخشی از یک پروژه بزرگتر با همکاری بخش روانشناسی در دانشگاه ما است." "ایده اصلی بررسی عواطف ، شخصیت ها و جنبه های فرهنگی در عابران پیاده و جمعیت از توالی های ویدئویی است. در زمینه مقاله حاضر ، این تحقیق شامل ادراک از این نیاز ناشی می شود که بدانیم آیا کاربران می توانند احساسات و شخصیتها را در شخصیتهای مجازی درک کنند یا خیر. و اگر موقعیت دوربین یا نوع شخصیت می تواند در درک آنها تأثیر بگذارد. "

محققان برای آزمایش های خود ، مجموعه ای از داده ها را که شامل پرونده های ردیابی عابران اسیر شده در فیلم های خودجوش است ، تنظیم کرده و انسان ها را در این فیلم ها به شخصیت های مجازی یکسان تبدیل می کنند. هدف آنها ارزیابی این بود که آیا افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند می توانند به جای اینکه از ویژگی های دیگر منحرف شوند ، بر رفتار انسانهای مجازی در فیلم ها تمرکز کنند.

از 73 شرکت کننده خواسته شد تا در مورد ویژگی های هندسی مانند مسافت یا سرعت و همچنین در مورد احساسات و شخصیت های شخصیت های مجازی در فیلم ها به سؤالات پاسخ دهند. در نهایت ، هدف پژوهشگران این بود که ارزیابی کنند آیا افراد می توانند ویژگی های هندسی و همچنین عواطف و شخصیت های خود را هنگام عابران پیاده در فیلم ها توسط انسانهای مجازی درک کنند یا نه .

محققان توضیح دادند: "انگیزه اصلی مطالعه ما ارزیابی حوزه شخصیت و تشخیص احساسات در سکانس های ویدئویی بود ، یعنی می خواستیم بدانیم که آیا افراد به صورت کیفی آنچه را می توان در توالی های ویدیویی تشخیص داد درک می کنند." "ما درک مردم از صحنه های شبیه سازی شده را در یک محیط 3 بعدی نشان داده شده از طریق پرسشنامه با سؤالاتی درباره خصوصیات هندسی ، شخصیت ها و احساسات ارزیابی کردیم."

مقادیر هر یک از ابعاد OCEAN (مدل شخصیت) حاصل از عامل مجازی که با رنگ قرمز مشخص شده است. اعتبار: Araujo و همکاران.
فیلم های مورد استفاده محققان با استفاده از یک بیننده 3 بعدی ساخته شده است که ویژگی های خاصی را در مجموعه داده های فیلم های عابر پیاده با نام های فرهنگی شکسته شبیه سازی می کند. به شرکت کنندگان این شبیه سازی ها نشان داده شد و از آنها خواسته شد در هر فیلم فردی ویژگی های خاصی را حدس بزنند.



آنالیزهای انجام شده توسط محققان به دو بخش تقسیم شده است. ابتدا محققان درک شرکت کنندگان از ویژگی های هندسی مانند تراکم ، تغییر زاویه ای ، مسافت و سرعت را ارزیابی کردند ، سپس درک آنها را به احساسات و شخصیت ارزیابی کردند.

محققان گفتند: "ارزیابی ما از نتایج جمع آوری شده این بود که دیدگاه ها واقعاً در برداشت مردم دخالت می کنند." "با مطالعات بیشتر ، این امر می تواند در درک ادراک چگالی بالا از رویدادهای شلوغ بزرگ ، یا درک رویدادهای پیچیده (موقعیت های وحشت ، انتقال احساسات و غیره) از طریق دیدگاه های مختلف ، از جمله موارد دیگر کمک کند."

محققان مشاهده كردند كه حتي اگر شخصيت ها و احساسات بيان شده توسط عوامل مجازي را فاش نكردند و چگونگي محاسبه آنها را توجيه نمي كردند ، شركت كنندگان به طور كلي قادر به درک و شناسايي آنها بودند ، شايد با نگاه به ويژگي هاي هندسي. مطالعه آنها بینش جالبی از چگونگی درک انسان از ویژگی های هندسی ، عواطف و شخصیت ها در موقعیت های دنیای واقعی ، مانند جاده ، ارائه می دهد.

محققان گفتند: "فرضیه اصلی ما این است که عابران پیاده بر اساس ویژگیهای ذاتی درونی خود مانند شخصیت ، احساسات و جنبه های فرهنگی رفتار می کنند و این جنبه ها را می توان از نظر رفتارهای جسمی و هندسی مشاهده کرد." "ما قصد داریم به کار خود در این جهت ادامه دهیم ، آنالیزها و مطالعات جدیدی را انجام می دهیم که رفتارهای عابر پیاده را در جمعیت بیشتر کشف می کند."

محققان دانشگاه كاتولیك پونتیك ریو گراند دو سول اخیراً تحقیقی را با هدف ارزیابی برداشت مردم از ویژگی های هندسی ، شخصیت ها و احساسات ارائه شده در توالی های ویدئویی با انسانهای مجازی انجام داده اند. مطالعه آنها ، در مقاله ای که از قبل در مورد arXiv منتشر شده است ، ابزارهای علوم رایانه را با شیوه های تحقیق روانشناسی ادغام کرد.


محققان از طریق ایمیل به TechXplore گفتند: "کار اخیر ما بخشی از یک پروژه بزرگتر با همکاری بخش روانشناسی در دانشگاه ما است." "ایده اصلی بررسی عواطف ، شخصیت ها و جنبه های فرهنگی در عابران پیاده و جمعیت از توالی های ویدئویی است. در زمینه مقاله حاضر ، این تحقیق شامل ادراک از این نیاز ناشی می شود که بدانیم آیا کاربران می توانند احساسات و شخصیتها را در شخصیتهای مجازی درک کنند یا خیر. و اگر موقعیت دوربین یا نوع شخصیت می تواند در درک آنها تأثیر بگذارد. "

محققان برای آزمایش های خود ، مجموعه ای از داده ها را که شامل پرونده های ردیابی عابران اسیر شده در فیلم های خودجوش است ، تنظیم کرده و انسان ها را در این فیلم ها به شخصیت های مجازی یکسان تبدیل می کنند. هدف آنها ارزیابی این بود که آیا افرادی که این فیلم را تماشا کرده اند می توانند به جای اینکه از ویژگی های دیگر منحرف شوند ، بر رفتار انسانهای مجازی در فیلم ها تمرکز کنند.

از 73 شرکت کننده خواسته شد تا در مورد ویژگی های هندسی مانند مسافت یا سرعت و همچنین در مورد احساسات و شخصیت های شخصیت های مجازی در فیلم ها به سؤالات پاسخ دهند. در نهایت ، هدف پژوهشگران این بود که ارزیابی کنند آیا افراد می توانند ویژگی های هندسی و همچنین عواطف و شخصیت های خود را هنگام عابران پیاده در فیلم ها توسط انسانهای مجازی درک کنند یا نه .

محققان توضیح دادند: "انگیزه اصلی مطالعه ما ارزیابی حوزه شخصیت و تشخیص احساسات در سکانس های ویدئویی بود ، یعنی می خواستیم بدانیم که آیا افراد به صورت کیفی آنچه را می توان در توالی های ویدیویی تشخیص داد درک می کنند." "ما درک مردم از صحنه های شبیه سازی شده را در یک محیط 3 بعدی نشان داده شده از طریق پرسشنامه با سؤالاتی درباره خصوصیات هندسی ، شخصیت ها و احساسات ارزیابی کردیم."

مقادیر هر یک از ابعاد OCEAN (مدل شخصیت) حاصل از عامل مجازی که با رنگ قرمز مشخص شده است. اعتبار: Araujo و همکاران.
فیلم های مورد استفاده محققان با استفاده از یک بیننده 3 بعدی ساخته شده است که ویژگی های خاصی را در مجموعه داده های فیلم های عابر پیاده با نام های فرهنگی شکسته شبیه سازی می کند. به شرکت کنندگان این شبیه سازی ها نشان داده شد و از آنها خواسته شد در هر فیلم فردی ویژگی های خاصی را حدس بزنند.



آنالیزهای انجام شده توسط محققان به دو بخش تقسیم شده است. ابتدا محققان درک شرکت کنندگان از ویژگی های هندسی مانند تراکم ، تغییر زاویه ای ، مسافت و سرعت را ارزیابی کردند ، سپس درک آنها را به احساسات و شخصیت ارزیابی کردند.

محققان گفتند: "ارزیابی ما از نتایج جمع آوری شده این بود که دیدگاه ها واقعاً در برداشت مردم دخالت می کنند." "با مطالعات بیشتر ، این امر می تواند در درک ادراک چگالی بالا از رویدادهای شلوغ بزرگ ، یا درک رویدادهای پیچیده (موقعیت های وحشت ، انتقال احساسات و غیره) از طریق دیدگاه های مختلف ، از جمله موارد دیگر کمک کند."

محققان مشاهده كردند كه حتي اگر شخصيت ها و احساسات بيان شده توسط عوامل مجازي را فاش نكردند و چگونگي محاسبه آنها را توجيه نمي كردند ، شركت كنندگان به طور كلي قادر به درک و شناسايي آنها بودند ، شايد با نگاه به ويژگي هاي هندسي. مطالعه آنها بینش جالبی از چگونگی درک انسان از ویژگی های هندسی ، عواطف و شخصیت ها در موقعیت های دنیای واقعی ، مانند جاده ، ارائه می دهد.

محققان گفتند: "فرضیه اصلی ما این است که عابران پیاده بر اساس ویژگیهای ذاتی درونی خود مانند شخصیت ، احساسات و جنبه های فرهنگی رفتار می کنند و این جنبه ها را می توان از نظر رفتارهای جسمی و هندسی مشاهده کرد." "ما قصد داریم به کار خود در این جهت ادامه دهیم ، آنالیزها و مطالعات جدیدی را انجام می دهیم که رفتارهای عابر پیاده را در جمعیت بیشتر کشف می کند."

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 56
  • بازدید کلی : 5064
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی